Spinning

Spinning is een gezamenlijke indoortraining op een speciale spinningfiets . Een spinningsessie duurt ongeveer 1 uur en wordt begeleid door een instructeur en ondersteund door muziek. Op de fiets moeten de deelnemers afwisselend verschillende oefeningen uitvoeren (zittend fietsen, staand fietsen, spurten, klimmen,enz.). 

Bij GreenAlive kiezen we voor kwaliteit en professionaliteit en kiezen voor de IC7 Indoor Cycle, deze is baanbrekend in design en functionaliteit, wat grotendeels toe te schrijven is aan de tweetraps aandrijving - een technische doorbraak die zorgt voor: "Next Generation Looks", de meest accurate bike in de markt (+/- 1%), een directe WattRate® vermogensmeter, 100-level precisie magnetische weerstand en de gepatenteerde Coach By Color® console - een volledig "self-powered" console die op zeer duidelijke wijze de gebruiker z'n WattRate® (vermogen) of hartslag toont aan de gebruiker zelf en aan de coach in vijf kleur gecodeerde zones.


Voordelen van spinning

Zowel beginners als gevorderden kunnen verschillende voordelen van spinning ontdekken. Zeker na een uur gezweet te hebben!

1. Binnen sporten

Spinning is een indoor gebeuren en je beoefent deze sport op een stilstaande fiets. Hierdoor ben je niet afhankelijk van je omgeving of weersomstandigheden. Hoe slecht het weer ook buiten is, je zal nooit last hebben van regen, wind of zelfs van een slecht wegdek.

2. Verbranden van calorieën

Tijdens een les spinning kan je heel wat calorieën verbranden met slechts één workout. Met een intensieve les van zo'n 50 minuten kan je al snel 500 calorieën verbranden! Reeds geprikkeld?

3. Spieruithoudingsvermogen

Dankzij de steeds afwisselende houdingen en ritmes worden je hart en spieren getraind om zich aan te passen als er veel van ze gevraagd wordt. Hierdoor gaat je spieruithoudingsvermogen toenemen en zullen er verschillende spiergroepen getraind worden. Zo kan je je conditie verbeteren en voel je je bovendien fitter. Spinning is een effectieve sport om vet te verbranden.

4. Cardiovasculaire fitheid

Door het intensief spinnen, gaat je hartslag de hoogte ingaan. Hierdoor zal je hart sneller slaan en ga je heviger ademhalen waardoor er zuurstof geleverd wordt aan de spieren. Dit heeft voor zowel je hart als je longen voordelen. Ga echter niet ongetraind en roekeloos in het rood. Bouw op!

5. Op eigen tempo

Tot slot is een van de grootste voordelen van spinning dat iedereen het op zijn eigen tempo kan doen, zonder boven je limiet te gaan. Zo kunnen gevorderden en beginners dezelfde les volgen. Je kan je niveau aanpassen door de weerstand te verhogen of te verlagen.

Ben je op zoek naar een leuke workout met snel resultaat? Dan is spinning zeker en vast iets voor jou. Het is een sfeervolle fietstraining op muziek en onder begeleiding, waarbij je heel wat kilometers aflegt en jezelf verslaat tijdens een sprint. Er is geen speciaal ritmegevoel of coördinatie voor nodig en de lesgever zorgt ervoor dat je het beste van jezelf boven haalt. Het is een ideale manier om een goede conditie te onderhouden of te verbeteren.